Nyårsfirande i Stjärnevik

Viggos nyårsafton:
Min dag började precis som vanligt, eller ja nästan.. Fick bada på morgon eftersom jag blev för trött för att göra det kvällen innan. Sov i min vagn på balkongen i 2 timmar.
Sen kom tant Tina och hämtade mej och mamma och en massa andra saker.
Tog en tupplur i bilen igen.
När jag vaknade var vi framme hos tant Emmelie. Där är roligt att vara. Idag var det extra kul med lite nytt folk och två galna hundar att skratta åt. Tant Emmelie gjorde en myshörna åt mej med kuddar och filtar så jag kunde sitta på golvet och titta på alla som for runt och lagade mat och fixade.
Det var så bekvämt så jag sov lite igen.
Sen skulle jag helt plötsligt byta kläder, hade ju inte ens kissat på mej.. Men men, jag blev väldigt fin så det gjorde inget.
Sen kom pappa, det var skönt! Efter det rullade det in massa mer roliga människor, en efter en och tillslut orkade jag inte titta på allt och alla.. Det kliade i ögonen, men trött skulle jag aldrig erkänna att jag var (även att jag knappt orkade hålla ögonen öppna).
Då fick mamma för sej att jag skulle sova i tant Emmelies säng. Aldrig! Kände att jag ville skrika allt vad jag kunde för det luktade ju inte gott där, det luktade ju inte hemma! Mamma luktade ju inte ens som vanligt! Jag ville åka hem!
Ville inte ha flasken heller. Brukar gilla den, men om inte allt kan vara som vanlig vill jag bara ha mammas "snabb mat". Fick det. Men kom på att jag inte kunde skrika då så då ville jag inte ha mer av det heller..
Men tillslut blev jag trött på att skrika, fick lite ont i halsen också så jag beslutade mej för att somna ändå. 
Nästa gång jag vaknade smällde det en massa.. Men min mamma höll för öronen på mej så jag kunde lugnt äta och sen somna igen.
Nästa gång jag vaknade var jag hemma i min säng igen! Har aldrig varit så skönt att vakna :)

Min nyårsafton:
Vaknade halv nio då Viggo ville gå upp. Stressade som fasen med att få ordning på allt som skulle med ut till Stjärnevik. Tur att Viggo sov så länge!
Tina kom och vi plogade oss med lilla Ådin genom all snö och oplogade småvägar till Stjärnevik. Gick sakta men säkert.
Väl där. Viggo skötte sej kanonbra och vi stressade runt med att få maten färdig till kvällen.
Började få spränghuvudvärk. Smuttade i mej att halvt glas rödvin innan det var dax att natta lilla Viggo. Han ville absolut inte komma till ro och ännu mindre äta.
Jag hade parfym på mej och inte ens sängen luktade ju som den brukar. Dum som jag är hade hade jag ju tvättat hans filt dagen innan också så inget var som det brukar.. Men efter en halvtimme somnade han som en utslagen hjälte och jag kunde gå ner och äta för första gången den dagen (20.30)..
Eftersom jag hade sån huvudvärk var jag inte sugen på att dricka något. Så vi bestämde att vi skulle åka hem efter tolvslaget i stället.
23.55 bestämde sej Viggo för att vakna och äta den där maten han aldrig åt när han skulle sova..
Så, James, Viggo och jag firade tolvslagen i Emmelie och Joakims säng medans jag ammade. Haha!
Så bräste vi hem och James och jag kunde fira på vårt eget vis här hemma ;)

Väldigt lyckad kväll! Även att det inte gick som planerat med övernattning och mitt vindrickande så var det ändå familjen Mattsson/Florins första nyårsfirande tillsammans.
Det slår allt!

Kommentarer
Postat av: Sanna

Haha, gillar de helt olika synerna på dagen :D Viggo kanske borde få en hel egen blogg? Gott nytt år!

2008-01-01 @ 14:13:46
Postat av: Jennifer

Ja, jag har ju funderat ett tag på att lägga ner min blogg. Så då skulle jag ju kunna blogga åt Viggo :)

2008-01-01 @ 17:29:34
URL: http://yenniifer.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0