"Det är så gott så det knuller i mun"

Har du hört uttrycket förut; Det är så gott så det knuller i mun?
Någon uttryckte sej så på nyårsafton.
För mej var inte det konstigt. Det uttrycket har jag använt sedan högstadiet någon gång. Men det gav reaktioner på nyår kan jag lova, blev lite diskussion till och med!
Dom som var från Kisa hade aldrig hört det förut, men skrattade och tyckte det var kul.
Däremot folket från stockholm höll på att sätta i halsen och tyckte att det var fruktansvärt fult och äckligt att säga så.
Men kom igen..
Jag är inte känslig i den bemärkelsen och absolut inte fin i kanten så jag kan inte förstå mej på folk som kan reagera så. Spänn av för fan, blir min reaktion då och så vill jag bara provocera ännu mer. Men nu gjorde jag inte det, för där gick min gräns den kvällen!
Men fjanterier och dansa på het gröt runt katten (eller hur man nu säger, haha). Nej, det är inget för mej. Sen är det klart att det finns gränser även för mej. Absolut.
Men som sagt, kom igen!
Uttryck som; det är så gott så det knuller i mun kan man ju över huvudtaget inte göra annat än att skratta åt.
Till och med framor skrattar åt det och använder sej av den fina ordramsan!

Kommentarer
Postat av: Malin

finfint storstadsfolk vettu ;) Jag håller helt o hållet med om att mat kan knulla gott i munnen... haha...

2008-01-02 @ 20:39:47
Postat av: Jennifer

Det ska väl vara vi från de småländska skogarna för att förstå :)

2008-01-02 @ 21:42:33
URL: http://yenniifer.blogg.se
Postat av: Sanna

Kan tänka mig hur det låter på symötet... buskis :D

2008-01-02 @ 23:48:57
Postat av: Jennifer

Ha ha, jaa! Vad de tanterna sitter och pratar om vet jag inte ens om jag vill veta ;)

2008-01-03 @ 11:37:32
URL: http://yenniifer.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0