Vantrivs i min färg

När jag säger att jag är blek så menar inte jag att jag har lite dåligt färg. Jag menar att jag är vit. Jag blir verkligen kritvit.
Av någon anledning så har jag aldrig färg i ansiktet, jag menar lite friskt rödrosig om kinderna eller så, nej då, alltid kritvit. Jag får inte ens färg i ansiktet efter att ha tränat.
Ändå gångerna jag får rosiga kinder är när jag är i fjällen och har varit i backen en hel dag, kommer in i värmen och öppnar en öl, då kommer fägen. Eller om jag skäms. Eller om jag mot all förmodan skulle vistas i en kall motvind en hel dag, så skulle jag förmodligen få lite färg första timmen efter att ha kommit in.
Det ända som hjälper mej att få lite färg är att sola.
Ni kan ju tänka er hur jag springer runt och ser ut vinterhalvåret utan att sola solarium. Det är hemskt!
Nu har jag inte solat sen Viggoslitens dop. Det är en månad sen.
Mitt smink passar inte min färg längre.. Finns inte ljusare smink att få tag på här i stan.
Jag trivs inte just nu.

Kommentarer
Postat av: Frida

samma här, e oxå kritvit, hatar de även så bor jag precis framför solariet o har sol kort:)

2008-02-13 @ 19:20:21
URL: http://fridanadja.blogg.se
Postat av: Jennifer

Kan inte påstå att jag har så långt heller. Finns ju på träningshuset. Men när ska jag hinna är min fråga? James är ju aldrig hemma och jag tror inte Viggo skulle uppskatta att få följa med ;)

2008-02-13 @ 19:33:55
URL: http://yenniifer.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0