Förlossningen

Måste berätta att vi var med föräldragruppen på förlossningen och hälsade på igår. Kollade runt på salarna och vart man ska ta vägen när man ska göra ditt eller datt. Känns bra att veta vart man ska och hur det ser ut och så.
Men dagens höjdpunkt var ändå när vi gick igenom alternativa smärtlindringar och den biten. För när vi var klara med det så var det ju frivilligt för grabbarna i gänget att pröva lustgasen..
Rösten förvrängdes, vissa blev fnittriga och andra såg ut som dom skulle falla i golvet. Vi fick oss ett riktigt gott skratt!
Nästa gång är det min tur..

Bror ringde igår och ville ta en fika. Jag är inte sen på att fika, troligtvis flitigast i stan på den biten just nu!

Väntar på att killen från anticimex ska komma. Antingen för att bespruta köket så att jag får flytta ut över natten eller helt enkelt det bästa, konstatera att fällorna lyckats!
Jag är trött på att mitt skafferi består av två icakassar på golvet.
Om jag själv får tro i detta fall så tror jag att fjärilarna har kastat in handduken. För dom har inte setts till på 1½ vecka och har inte lämnat några larver efter sej heller.
Jag tror alltså att hans fällor har gett resultat!

Kommentarer
Postat av: Anne

Hmm... jag fick ingen förvrängd röst utav lustgasen.
Wierd...?

2007-09-12 @ 14:56:38
URL: http://hynda.net
Postat av: Jennifer

Då är väl du ett unikt fall. Iaf enligt den barnmorska vi hade med oss för enligt henne så får man det.
Iaf var det väldigt kul ;)

2007-09-12 @ 18:22:34
URL: http://yenniifer.blogg.se
Postat av: Jennifer

Kanske ska förtydliga mej genom att förklara att det bara var dom första orden som blev förvrängda av lustgasen. Alltså inte en ½ timme efter eller så. Typ som av heliumgas, fast inte så pipigt. Mer som att prata i halsen. Grövre liksom.

2007-09-12 @ 19:07:57
URL: http://yenniifer.blogg.se
Postat av: Anonym

PRATA I HALSEN?

2007-09-12 @ 20:00:20
Postat av: Anne

Jag frågade D också och jag pratade inte konstigt alls. Ingen av mina vänner som fått barn har pratat konstigt. Men det är nog som du säger; vi är speciella ;p

2007-09-12 @ 22:06:35
URL: http://hynda.net
Postat av: Jennifer

Japp

2007-09-12 @ 22:17:14
URL: http://yenniifer.blogg.se
Postat av: Mamsen

Jag har tagit lustgas 4ggr, inte fan tänkte jag på hur man pratar just vid DET tillfället, men barnmorskan hör nog hur man låter. Lustgas är en skön icke bedövning.

2007-09-13 @ 17:00:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0