Förbannad

Man kan faktiskt städa och tvätta lugnt. För det är precis vad jag har gjort nu.
Faktum är att det blir väldigt noga gjort när man gör det sakta, sakta.
Den ända gången jag varit riktigt i gasen idag (jag är det fortfarande..) var när jag upptäckte att mina mörkhyade grannar (jag tänker inte ordet "mörkhyad" i detta sammanhang, men det jag tänker får man inte säga högt för då blir man klassad som rasist..) har ockupperat hela tvättstugan, fast jag har 1½ timma kvar.
Jag tror inte dom fattar svenska ens en gång.
"Hallå, det här är inte bullerbyn, för helvete"!
Inte första gången jag i fight med detta folk. Jag är förbannad!

Kommentarer
Postat av: Malin

ja jäklar de där grannarna har verkligen svårt för vissa saker.. Skönt o slippa allt skit i huset sen när ni får erat uppackat :) Kram

2007-09-28 @ 05:37:51
Postat av: Jennifer

Det fanns verkligen ingenting att störa sej på i det här huset innan dom flyttade in. Jag tror helt enklet att dom bara inte förstår. Ibland vet jag inte om jag ska tycka synd om dom eller sparka ner dom.
Men som sagt.. Snart har vi vårt alldeles egna hus och slipper såna hära dårar :)

2007-09-28 @ 09:44:46
URL: http://yenniifer.blogg.se
Postat av: Tove

Det hela beror förmodligen inte på hudfärgen utan på att de kanske precis som du skriver inte förstår språket eller vad det står. Så säg till dem helt enkelt,försök förklara att det just nu faktiskt är din tid att vara där och inte deras. Onödigt att lägga energi och bli arg när man kan förklara. :)
Kan inte vara lätt att komma till ett nytt land med nytt språk och nya seder, man kan behöva lite hjälp på traven till att anpassa sig.

Postat av: Jennifer

Skulle inte heller tro att det beror på hudfärgen. Men när man har försökt att prata med dom ett antal ggr och dom fortfarande inte fattar, ja då tröttnar man. Oavsett hudfärg.

2007-10-04 @ 12:43:44
URL: http://yenniifer.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0