Färdigfixat eller trälruckel?

Var hos barnmorskan nu på morgonen. Allt såg bra ut. Kotten har börjat förbereda sej genom att ha borrat sej lite längre ner.
Snart är det dax..

Nu har det börjats förbereda för husbygge på vår tomt. Tydligen stämmer inte måtten på tomten. Jag gillar ju inte kommunen som det är innan så nu har jag bestämt mej för att inte ens försöka vara trevlig.
Men i vilket fall blir det nog sprängning av, har stött på berg idag.
Skönt att alla andra fixar med det där så jag kan koncentrera mej på att vara fet.
Vi betalar och står och pekar och dom fixar.
Tacka fan för att man har det så, så man inte står med ett ruckel där man ska renovera själva eller nåt.

Systeryster kommer ikväll. Ska ta mej i kragen och åka och handla lite.


Kommentarer
Postat av: Anne

Vi enoverar allt själva och det var inget ruckel innan iallafall.
MEN; även att vi renoverar så är det endå vi som står och pekar och säger vart allt ska va.
Har man det bra så har man.. ;p

2007-09-28 @ 14:29:07
URL: http://hynda.net
Postat av: Jennifer

Fast jag skrev ju inte att alla renoverar ruckel.
Det jag ville få fram var att jag tycker det är skönt att inte behöva göra nåt skitjobb.
Vi ska ju å andra sidan tapetsera och måla själva, så vi får ju vår del av kakan.

2007-09-28 @ 15:24:16
URL: http://yenniifer.blogg.se
Postat av: Anne

Sant, så sant.
Ja, enda vi gjort själva är att lägga golvet, men det var tydligen lätt enligt D ör han gjorde tre rum på 1 dag typ :)
Skönt att ni snart kan flytta in då?
När är det beräknat att vara färdigt?

2007-09-28 @ 15:41:48
URL: http://hynda.net
Postat av: malin

saknar dej tjejen!

2007-09-28 @ 15:55:02
Postat av: Jennifer

Anne: Ja det ska bli underbart när huset väl står klart! Det tar minst 4 månader till, Vimmerbyhus bygger visst aldrig ett hus snabbare än så, för nåt med grunden.
Sen vat man ju aldrig med leverantörer heller..
Men till våren, då.. Då ska vi flytta in :)
Malin: Malle då.. Vi får ta den där fikan nån dag nu då!

2007-09-28 @ 17:05:13
URL: http://yenniifer.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0