Vad tycker jag egentligen?

Idag har jag varit ute och promenerat med Viggo i en timme.
Gick runt halva stan. Skönt att röra på döfläsket!
Det snöade. Mysigt.
Började fundera på vad jag tycker om det här med snö, vinter och jul egentligen.
Måste säga att jag är ganska kluven över hela denna årstid och allt som har med den att göra.

Snö och kallt - ja gärna!
Blask och tö - ta mej här ifrån.
Julen - en sak för barn, men visst kan det vara mysigt om det inte blir fööör mycket jul.
Julmat - absolut! Men bara på julafton.
Julpynt - inte en dag efter julafton.
Nyårsafton - får gärna vara fler gånger om året.

Så.. Visst julen går an och snö får det gärna vara. Men jag älskar det inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0