Tant eller kärring

Det här med tanter. Vad som nu menas med tant får alla tänka själva. Min bild av vad en tant är menas med alla 55+. 
När jag tänker på min farmor, som även hon är en tant, blir jag glad. Hon är såndär tant som lever i nuet och fortfarande kan skämta om sex.  Hon räknas alltså inte till kategorin "kärring".
Men så finns det tanter som, jag uppfattar dom, är självömkande och som tror att dom kan göra precis hur fan dom vill, ändast för att dom är tanter. Tex när dom kommer med sina rullatorer mitt i gatan.. Vad då? Har dom inte fattat vad trottoaren är till för? Det finns faktiskt nersänkningar i kanten för att man ska komma av/på/över med bil, cyckel och barnvagn, you name it! Så varför skulle inte dessa vara till för rullatorer? Tanterna blir en trafikfara även när dom inte sitter bakom ratten.
Senast idag skulle jag svänga ut från icaparkeringen och när jag precis kommit upp på vägen.. Nämmen STOPP! Då kommer en tant, som inte ens kommit till rullatorstadiet än, och börjar gå över vägen, trotts att hon såg att jag kom. Det fanns inte ens ett övergångsställe, då hade det varit en annan sak!
Tanter tror att dom kan göra som dom vill och det stör mej!
Det stör mej nåt grymt!
Dom sitter och klankar ner på ungdomar, men dom har fan ingen självinsikt!
Jag skulle vilja kalla dessa trottsiga tanter för kärrningar och dom som ingår i min farmors kategori kan lugnt få vara tanter. Tanter klingar mer vänligt i mina öron än kärringar!

Tack för mej, hej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0