Sur klang

Natten till igår sov jag cirka 2 timmar. Hade ju ställt om dygnet fullständigt. Från att gå och lägga sej och somna vid 2-3 och sova till 11 hugget till att (helst) måste somna till 22 och gå upp kl 4.. Ingen hitt! Jag är lika dålig på det varje helg och varje morgonvecka ångrar jag att jag inte skött mej bättre över helgen.
Jag är som ett vandrande spöke. Tar inte av mej mysbyxorna, mer än när jag ska till stallet. Folk måste tro att jag går runt och är sjuk. Men det kan dom tro. Jag är trött, TRÖTT!

Somnade runt nio igår så idag har jag varit ovanlig pigg, för att vara tisdag. Det värsta brukar alltid slå tillbaka på tisdagar, men det kommer väl imorn då, det är ju inte heller ovanligt!
Men jag måste tillägga att jag inte alls är lika (gravid-)trött längre! Om man bortser från min jävulska halsbränna så mår jag riktikt bra.. Lite morlvärk bara.
Har varit ute med hoppla idag. Vet inte vem av oss som blev mest trött efter det. Börjar få lite obehagskänsla i nedre delen av magen nu. Får se hur länge till jag klarar. Mina förhoppningar var ju att kunna rida hela sommaren ut, t o m augusti.. Men kanske inte. Måste ha hjälp att rida hästen! Vill DU?! Vet du nån?

På tal om om min jävulska halsbränna..
Innan, när jag har trott att jag har haft halsbränna så har det mest varit så kallade sura uppstötningar. (Jag gillar inte klangen i sura uppstötningar, tycker det låter förjävla äckligt! Men så är ändå fallet) Bara det har jag tyckt varit jobbigt och klagat över halsbränna, har dock bara hänt ett fåtal gånger.
Men nu, NU vet jag att det jag hade förr var en piss i havet. Nu snackar vi riktig halsbränna, som sitter som en brännande klump mitt i halsen och bränner hela strupen ner. Kan inte äta eller dricka varmt. Det mesta gör ont att äta.
Ja aldrig får man vara glad.
Ska ta och gå till apoteket imorn och fixa nåt. Om man nu får äta nåt sånt, det är ju så oerhört mycket att akta sej för.. Men vi får hoppas på det bästa.

Herrå

Kommentarer
Postat av: Anne

Knapra samarin. Det gjorde jag VARJE kväll. De är dessutom de enda som smakar gott.
Ät mandlar också. Det lindrar.

2007-05-22 @ 20:42:54
URL: http://hynda.net
Postat av: Jennifer

Åhhh! Hjälper samarin menar du? Det har jag ju hemma!! Ska ta en nu på direkten! Får knapra mandel på jobbet imorn, tor dom kör mandeltårta =)
Tack för tipset!

2007-05-22 @ 21:01:13
URL: http://yenniifer.blogg.se
Postat av: Anne

Klart att det hjälper. Det är as bra! :) Smakar mint gör det ju med :)
Ja, då får du snatta från dom. Det lindrar massa + att det också är gott :)
Så lite så :) Vet själv hur JÄVLA jobbigt det är! :/

2007-05-22 @ 22:11:56
URL: http://hynda.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0