Mamma Jennifer

Ofta när jag sätter mej här för att jag ska blogga lite så vet jag inte vad jag ska skriva.. Det bara blir det som kommer upp i huvudet.
Har fått höra att det inte är bra att sola solarium när man är gravid - men vad faan får man göra? Inget som jag vill göra iaf. Jag är besviken på det här man att vara gravid. Inte min grej. Jag kan ju inte göra nåt som jag vill göra känns det som, värre blir det väl. Väntar bara på då jag inte kan röra mej eller inte kan rida. Det ända jag vill nu är min älskade ska komma ut så jag får det här med graviditet överstökat. Men tiden går ju så sakta (ända gången jag tycker tiden står still är detta sammanhang).
Ni ska ju inte nu gå och tro att jag ångrar det här med att skaffa barn eller så, för det gör jag verkligen inte! Å visst är det lite spännande att se magen växa. Bara att alla målar upp grejen mad att vara gravid som något mysigt. Mm visst att känna barnet i magen och att det är fint med gravidmagar. Men sen då? Vad är det mer som är så mysigt? VA? Att inte kunna äta mat, behöva leva på frukt. Känna alla lukter som finns och vilja spy rakt ut. Känna sej fet och sur? Inte kunna mysa med ett glas vin när man vill - jag vet, ibland kan man ta ett litet, men inte när jag vill. Nej tack. 

Iaf, så solade jag solarium idag ändå. Jag la en dubbelvikt handduk över magen. Man ser ju snart igenom mitt ansikte för jag är så blek.

Jag har börjat drömma allt oftare om pyret där inne. ♥ Alltid är det en pojk. Kan det ha något med saken att göra, jag menar kan det bero på att jag kanske i mitt undermedvetna vet att det är en pojk. Eller kan det bara vara så att jag drömmer om små bebispojkar för att jag bara känner just bebispojkar.
Alltid har jag sagt att jag inte vill veta könet förren det är dax på riktigt, efter förlossningen alltså. Men nu vet i tusan, min nyfikenhet har börjat driva mej mot andra tankar. 
Min nyfikenhet kan driva mej till vansinne. Tyvärr brukar den få som den vill. Attans. James får avgöra. Hoppas han säger att vi ska vänta, för jag vet att det är det jag vill egentligen.

Herrå

Kommentarer
Postat av: Sarah

världens sötaste...du är för gooo!!!

2007-05-13 @ 20:17:55
Postat av: Jennifer

Hihi.. Vilka problem jag har va? =) Jag tror jag har en tendens att få det att låta värre än vad det är ibland.. =)

2007-05-13 @ 20:22:06
URL: http://yenniifer.blogg.se
Postat av: Anne

Jag drömde att jag skulle få tvillingtjejer. Men jag tror att jag drömde det för att alla runt omkring mig trodde att jag skulle ha tvillingar (för att det syntes så fort på mig att jag var gravid) och att de flesta trodde att det skulle bli tjejer.
Det ÄR mysigt att vara gravid, men däremot har ingen sagt att det är mysigt JÄMT! :)

2007-05-13 @ 20:58:19
URL: http://hynda.net
Postat av: Evelina

drömmer oxå jättekonstiga drömmar o den senaste tiden så föder jag barn var o varannan natt.. inatt va de tvillingpojkar...! kanske är för att man säger han hela tiden om magen... jag gör de i alla fall, de bara blir så...:)

2007-05-13 @ 21:58:26
Postat av: Jennifer

Anne: Jo visst kan det vara lite mysigt ibland, men som sagt inte allt för ofta =( jag går mest runt och känner mej konstig, som sagt, det blir ju bättre! Jag vet ju vad jag får för mödan =)

Evelina: Vi säger med "han" om magen hela tiden! Det är så lätt på nåt sätt, konstigt! Kan ju ha med drömmarna att göra förstås.. =)

2007-05-14 @ 08:36:46
URL: http://yenniifer.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0