Jag har äntligen vuxit upp

Jag har blivit kallad för "tant" idag!! TANT! VA? Jag är ingen tant. Hon som kallade mej för tant ÄR en tant!
Min häst tappade en sko på tävlingen i lördags och min hovslagare har inte tid förren nästa vecka. Så jag var nere på "Odal", eller numera "Lantmännen" och skulle köpa en ny sko + lite annat smått och gott. Eftersom det åskade ute just då så hade deras datasystem lagt av för tillfället. Hon som stod bakom mej i kön suckade och stonkade för att det tog sån tid och stod och "ojjade" sej. Hon hade även med sej, vad jag skulle kalla barnbarn, eftersom hon såg ut att vara närmare 60. Barnbarnet höll vid ett tillfälle på att köra in i mej och klyva mina hälsenor med deras kundvagt. Vet ni var mormor/farmor säger till ungen??
- "Akta så du inte kör in i tanten"!
Jag höll på att skrika rakt ut..
- "Hörredu, om jag är en tant, som inte ens har hunnit bli morsa eller ens fylla 23 (fyller om 13 dagar..) , då kan du, kärring, ta din plantjord och ditt barnbarns barnbarn och vika hädan, onda varelse!
Men jag sa inget, utan vände mej om och log lite försiktigt mot henne och hennes fula barnbarn. Tänk så vuxen jag har blivit! Jag sa inget! Bra gjort Jenna, det finns hopp för dej me!

Kommentarer
Postat av: Åsa

Haha.. fy fan så roligt det där va att läsa :) så jävla störd kärring!! men som sagt... vuxet att vara tyst i ett sånt läge.. puss på dej!

2007-05-07 @ 20:03:43
Postat av: Jennifer

Haha ja jag vet =) Nu efterår är det roligt när jag tänker på det! Hur tänkte hon egentligen som kallar MEJ tant? Ja jag säger då det! Puss tillbaka på dej Åsa!

2007-05-07 @ 21:16:31
URL: http://yenniifer.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0