Expert - my as

Nu kom jag på något!
Handla aldrig eller be aldrig Expert om hjälp om det är något, gå till Audio Video. Jag köpte en mobil där för 4 år sedan (ni vet ju hur det är, köper man en ny mobil så vill man ju iget annat än att få börja använda den). Men det var fel på den jag köpte. Dom skyllde på mitt SIM-kort. Men det var ju inte det heller. Dom hade ingen hemma och det skulle ta 2 veckor innan dom fick hem en likadan. Jag sa glöm det! Nu har jag väntat i 1½ vecka och tänker inte vänta en dag till. Först vägrade dom ge mej penagrna tillbaka när jag ville det (jag hade ju redan lagt undan en likadan på Audio Video) och skyllde på en massa saker. Fick tillslut mina pengar och lovade mej själv att aldrig mer handla där igen.
Tror inte dom har hört talas om Good will på det där stället! Tänk att det har jag! Tänk att jag är utbildad till att klara deras jobb som dom inte klarar. Jag har själv jobbat i butik och VET hur man ska bete sej både som kund och som säljare. I KNOW MY RIGHTS!

Nu efter 4 år tänkte jag att jag skulle ge dom en ny chans, alla kan ju förändras till det bättre. Men det skulle jag ju inte ha gjort.
Den där gamla VHS filmen jag skrev om, på mej och mina syskon när vi var små, (som betyder väldigt mycket för mej och mina bröder) lämnade jag ju in där för att dom skulle lägga över den på DVD. På en vecka var det klart. Tog hem filmen full av förväntan.. Men vad tusan, den hackade ju så mkt så det gick inte se på den plus att slutet inte var med! (Jag hade betalt 220:- för det där). Så jag gick ju såklart tillbaka med den.. Då fick jag höra bortförklaringar som "VHSen var dålig och då hackar DVDn", "Det var våran praktikant som gjorde det", "Om vi tror att filmen är slut så stänger ju vi av"...
För det första: VHSen var bara dålig på ETT ställe och det talade jag om vart så det har inget att göra med alla hack på DVDn som gör att den är omöjlig att se på.
För det andra: Tror du att jag skulle låta en jävla praktikant göra min film, det har inte jag betalat 220:- för!!!
För det tredje: Det är inte ni som ska tro/avgöra när filmen är slut eller inte. Säger jag att jag vill ha hela den här VHSen till DVD så ska ni skita i vad som är där på, även om det så vore en porrfilm som dök upp mitt bland alla barn.
För det sista: GÖR OM!

Så i torsdags kväll var jag och hämtade ut min omgjorda DVD. Satte i den igår kväll och kollade på den. Helt utan hack! Grattis tänkte jag, Expert kanske kan i alla fall då. Så det var ju bra!
Ett litet krux bara.. SLUTET ÄR FORTFARANDE INTE MED!
Så nu är min fråga.. Vad är problemet?
Byt namn, ni kan inte stå för det!

( Finns en tjej på Expert som jag gillar, inget ont om henne, men dom andra sura gubbasen..)

Kommentarer
Postat av: åsa

tycker precis som du... vet inte hur många gånger jag gått ut från den där affären o varit skitförbannad bara för att dom pratar så mycket skit! Ska man ta hem en grej så tar det ju 3 veckor fast dom säger 4-5 dagar! svårt o säga att det nog faktiskt tar 3 veckor.. Så man iaf VET!!! pusskram

2007-05-13 @ 19:00:03
URL: http://asgunn.blogg.se
Postat av: Jennifer

Jammen jag blir CP på dom! Om man kommer och säger att det är något som är fel så blir som så sura och ortevliga i stället för att be om ursäkt och vilja rätta till felet. Jävla gubbar! puss på dej

2007-05-13 @ 19:43:58
URL: http://yenniifer.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0