Dåligt samvete

Oj så dåligt av mej att inte ha uppdaterat här sedan i söndags.
Jag sitter här nu med dåligt samvete av två anledningar. Fick order av min bm att ta det lugnt och inte rida. Men jag red idag så nu har dålig samvete för det eftersom jag även fått ont av det.
Så eftersom jag har ont vill jag ta det lugnt och inte gå till jobbet. Ska hälst ligga ner. Så nu har jag även dåligt samvete för att jag inte kan gå till jobbet.
Ringde till James för att få lite tröst och höra att "du behöver inte he dåligt samvet, hjärtat, var hemma och ta det lugnt nu". Men icke. Han blev upprörd över att jag jag ridit så att jag fått ont och att jag inte kunde gå till jobbet kunde jag skylla mej själv för.. Jammen jag vet.. Han var hård och ärlig. Så jag ringde till mamma i stället för att se om jag kunde få lite tröst där.. Det fick jag.
Men jag har dåligt samvete ändå.. Pappa tyckte jag var dum. Jammen jag vet..

Så, varför red jag då idag?
Jo, jag har äntligen hittat en tjeja som kan tänka sej att rida min Sol åt mej. Jag ville inte släppa iväg henne själv (hon vet faktiskt inga ridvägar heller) första gången så jag lånade Jennies häst för att kunna följa me henne. Så när vi var klara i stallet tog jag bilen och visade vart hon kan rida tills Jennie kommer hem och kan följa med henne. Så det var bara en gång.
Jag är dum.

Herrå

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0