Sommarens första

Nu tänkte jag skriva om sånt som jag inte orkade skriva om igår. Min dag. Sen om det är trågkig läsning, ja, det avgör du.
På lunar hade jag ca 15-30 pers som läste den så kallade dagboken. Då kunde man se vilka det var. Här är det 100 pers och jag har inte en aning om vilka, jo dom ca 5 som kommenterar, resten kan jag bara gissa. Det är trist. Ge er till känna och skriv en kommentar.

Rök ihop med en på jobbet, en extranställd. Eller rök ihop kan man ju inte säga eftersom personen i fråga inte kan säga rakt ut vad det handlar om utan muttlar. Man ska inte tro att man kan allt och sen inte göra ett skit, för då blir jag förbannad. Det är tack vare mej och en till som denna människa är kvar på företaget överhuvudtaget pga att vi har talat gott om denne. Så gnäll inte, nonchalera inte, käfta inte, gör det du ska, jag vet att du kan och du är duktig.

Kom hem från jobbet, satt och solade på balkongen, men det var ju helt vindstilla så jag höll ju på att steka mej.. Blev hungrig, åkte och köpte mej en pastasallad på brödstugan och åkte ut till pappa. Jag rekomenderar verkligen brödstugans pastasallad med "den vita" dressingen till.
Efter maten låg pappa och jag på varsin filt på gräsmattan och kollade in min mage. Kotten var i farten där inne. Efter lite sparkar tryckte den upp, vad jag antar var lilla ministjärten, rakt ut så hela magen såg helt vind ut ♥
Ja du lilla!
Nu sitter jag och vräker i mej nektariner (skrivfel igår, det är inte persikor, utan nektariner som jag har noja på) och väntar på att älsklingen ska komma hem från matchen. Jag har köpt sommarens, för mej, första jordgubbar till oss!

Ledigt imorn!
Herrå

Kommentarer
Postat av: Anne

Ja, jordgubbar är gott, men akta dig för att äta för mycket röda saker. Röda äpplen, jordgubbar, kräftor osv. Är inte br ai för stor mängd.

2007-06-05 @ 21:10:01
URL: http://hynda.net
Postat av: Jennifer

Jasså, är det inte? På vilket sätt då? En tjej berättade att hon i princip levt på jordgubbar den sommaren då hon var gravid, mkt järn i.. Ja det är mkt man inte vet om saker.

2007-06-06 @ 12:14:29
Postat av: Anne

Ja, det vet jag inte. Men tydligen så ska man inte äta för mycket röda saker när man är gravid, när man ammar och bebisen får inte äta det när den är mindre heller.
Jag vet inte varför dock :/

2007-06-06 @ 13:47:02
URL: http://hynda.net
Postat av: Jennifer

Konstigt tycker jag.. Jag menar kräftor är ju bara röda för att man har kokat dom, annars är ju dom svarta ;) Ja det är mycket man ska akta sej för.. Men jag ska ha det i åtanke!

2007-06-06 @ 18:37:46
URL: http://yenniifer.blogg.se
Postat av: Anonym

Det är nog bara när man ammar som man ska ta det lungt med detta, då jordgubbar och kräftor kan vara allergiframmkallande. Men man kan ju testa lite grann i taget,behöver ju inte äta allt sammtidigt, så ser man vad som händer.Så passa på och njut av dina jordgubbar innan Skrutten kommer.

2007-06-06 @ 19:39:08
Postat av: Jennifer

Ja just det, det låter bekant.. Men vem är du då som vill vara anonym?

2007-06-06 @ 21:00:17
URL: http://yenniifer.blogg.se
Postat av: Mamsen

Glömde sorry!!!

2007-06-06 @ 22:10:38
Postat av: Anne

Mig rådde dom hur eller hur att inte äta det varken under graviditeten, när jag ammade eller ge det till barnet :/
Jag gick till Vimmerbys MVC så prata med dom, du går väl där du med? :)

2007-06-06 @ 22:24:39
URL: http://hynda.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0