Jennifer goes bad

Nu har jag varit i farten igen. Om jag kunde vara tyst. Eller åtminstode vara snäll när jag öppnar käften. Men icke. Jobbet igen.. Jag kan inte rå över att jag hela tiden säger vad som rör sej i huvudet just nu. Jag bara kan inte hjälpa det. Finns det då någon mer som är som jag så krockar det liksom och får jag då minsta indikationen att det finns en svag punkt hos den människan, ja då är jag där och trycker illa kvickt. Säkert en försvarsmekaniskm jag har för att slippa bli den som blir trampad på.
(Är nämligen uppväxt (från 10 år upp till 18) med att vara nere i skorna och vända några ggr per dag. Där för mej fanns då endast min pappa. Inget jag far illa av i dagens läge. Personen i fråga och jag är vänner nu. Men jag kan lova att det har satt sina spår och att det har format mej till den jag är nu.) 
På jobbet har denna människa pratat med chefen och han har i sin tur pratat med mej idag. Jag står för allt jag sagt till denna person, vilket inte är personliga saker utan bara jobbrelaterat ("Kan du göra det", "det måste göras", "hjälp till istället för att stå och glo" mm). När personen i fråga, som är  ny och ej fastanställd tjurar och svarar med attityden "Va?! Ska jag göra det?" och himlar med ögonen.. Ja då för jag ett frispel, det kan jag lova!
Chefen förstår vad jag menar när jag säger att personen i fråga verkligen behöver en spark i rätt rikting. Håller med om att det är hon som ska lyssna på mej och dom som kan och vet hur det ska vara. Men jag måste bli lenare i munnen.
Jag jobbar på det. Jag lovar.

Kommentarer
Postat av: Anne

Hojta om det finns nått ledigt jobb på mejeriet. Då kan du kicka mig i rätt riktning och sen när du är hemma med bäsen så kan jag vara din tillfälliga efterträdare :)
Nej men du allvarligt, finns det nått jobb eller? :) Jag kan vara din efterträdare om du vill, men jag vill ha ett jobb först :)

2007-06-19 @ 21:06:59
URL: http://hynda.net
Postat av: Jennifer

Haha! Svårt att säga om det finns nåt jobb nu.. Men det var några på intervju idag såg jag (dom går igenom fabriken då) och jag vet att vi ska igång på alla 4 linjer efter semestern och då behöver vi verkligen folk. Kommer du in då och visar att du vill och kan så är du säkert välkommen i gänget ;)
Ring min personalchef och kolla med han. Hans-Göran Andersson 19843 =)

2007-06-19 @ 21:32:56
URL: http://yenniifer.blogg.se
Postat av: Anne

"Gänget"? Vilka är det? Nån man känner som jobbar där? Hur mycket ligger lönen på? Osv, osv... :)

2007-06-19 @ 23:28:50
URL: http://hynda.net
Postat av: Jennifer

Gänget är vi på lina 3 =) Bara nåt jag skrev.. Melkers bror Daniel är nog den ända jag kan komma på som du vet.. Jag har 16200 i månadslön. sen är det ju OB på det men inget att hänga i julgranen.. Finns inga dagtider, möjligtvis nattskift annars är det bara 2-skift som gäller.

2007-06-20 @ 14:30:27
URL: http://yenniifer.blogg.se
Postat av: Anne

ja, men då så :) Det verkar vara ett jobb för mig ;)

2007-06-20 @ 17:06:16
URL: http://hynda.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0