Jag bryter ihop

Jag bryter ihop.
Vilken hemsk dag jag haft. Från början tills nu. Nu kan det bara bli bättre. Inte nog med att man kliver ur sängen kl 4 utan när man kommer till jobbet och öppnar lönekuvertet så saknas det minst 1000:-.. Chock! Men det hade tydligen blivit nåt fel så jag får tillbaka det på nästa lön. Men fan, nu till semestern och allt, så surt!! Och det är en pissmånad då alla stoora räkningar kommer samtidigt.
Inte nog med det. Det har gått åt helvete på linan hela dagen också. Tårtor över allt. Chokladgrädde över hela mej. Fick till och med byta kläder.
Ja, jag bryter ihop.

I lönekuvertet så skickar dom med "månadens bakverk" där alla chefer skriver varsin rad om hur det går för företaget ur alla synvinklar. Idag läste jag att vi skulle hälsa våra nära och kära att dom var välkomna att söka arbete till hösten då nyanställningar är på g.
Men läs nu noga vad jag skrev, "nära och kära", behöver inte just vara familj och vänner men vettigt folk. Alltså inga nötter, vi har så vi klarar oss med dom som det är nu. Ransaka dej själv innan du söker.
Jag blir ju visserligen mammaledig i augusti, så jag skiter egentligen i vilket, men jag kan ju inte lämna mina arbetskamrater med dilka nötter som helst. And I´ll be back.

Tack för mej, hej.

Kommentarer
Postat av: malin

nej de e rätt.. nu får de faan ta in lite vettigt folk..=) ibland undrar man om Samhall har ett överskott så de hänvisar till oss...;)

2007-06-21 @ 18:00:22
Postat av: Jennifer

Haha!! Ja visst är det så man börjar undra ibland.. Vetu det nya? Inga namn, men hon på ostkakan har tjatat så hon ska få lära sej ugnen.. Tror du att hon är mer poppis nu!? Hahhahahaha

2007-06-21 @ 18:17:37
URL: http://yenniifer.blogg.se
Postat av: Mamsen

Kan bara hålla med föregåede talare "Samhall" är rätt ord och har vart länge.
Den "poppiga" tror jag inte kan lära sig ugnen,för där är väl inte alla nötterna i påsen,eller?

2007-06-21 @ 20:46:32
Postat av: Jennifer

Nä och där går hissen inte ända upp

2007-06-21 @ 20:49:21
URL: http://yenniifer.blogg.se
Postat av: Jennifer

Malle, skriv med din bloggadress i fältet i nästa kommentar så att jag kan hitta din blogg =)

2007-06-21 @ 20:50:35
URL: http://yenniifer.blogg.se
Postat av: malin

hahaha nej fy fan ska ho stå där me sin lilla bok o kluddra ner rubbet..1.Aluminiumformar behövs. 2. Dom finns i en låda. 3 Hämta dom o öppna. 4. Fyll på. NÄ fy fan! Tur man inte jobbar skift längre så ja ser henne. Fick spunk på na! ;)
bloggen ja.. www.Maulins.sprayblog.se
Må så gott o gla´ midsommar på da! Kram!!

2007-06-22 @ 05:54:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0