Dumpad eller dumpa

Man ska inte ha förhållande när man är mellan 15 och 20 år. Det slutar bara med att någons hjärta trasas sönder. När man är i den ålern ska man bara umgås med vänner, festa och hitta på saker att göra som ut och resa! Lite "one night stands" kan man ju såklart ha för att inte torka ut helt. Men fan, ingen kärlek. Man är för liten, bättre att öva bara.
Visst skulle man väl kunna ha förhållande. Men gå inte in i det med hela livet som insats. Jag menar tro inte att livet tar slut om den andra skulle göra slut. Lås inte upp dej på den andras liv. Lev ditt liv. LEV!
Jag har sett allt för många exempel på folk som tror att livet skulle ta slut om tonårskärleken gör slut. Been there, done that.
Våga göra slut. Våga bli dumpad. Tro inte att det ska hålla hela livet. Jag har ingen procentuell statistik på hur många förhållande som håller hela livet som började när dom var 15. Men jag skulle inte tro att den sifran är speciellt hög. Tyvärr.
Framförallt:Gå vidare!
Det är så lätt att sitta och säga. Men jag vet. Det är det ända rätta!
"Mister du en så står dej tusen åter". Vilken klyscha! Men fan så rätt det är. Visst, du kommer aldrig hitta nån som "han/henne", men det ska du ju vara glad för, du blev ju dumpad, eller hur!? Du kan ju bara få nån som är bättre!
Ut på köttmarknaden.
Tänker på dej!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0