Ren avundssjuka

Den tjejen som ska köpa Sol av mej skulle ut och rida lite på Sollan idag. Följa med Jennie och hennes nya kuse ut. Tycker jag är bra så att Sol och Kicki lär känna varandra.
Jennies syster och en kompis till henne skulle också följa med ut på ritten. När alla fyra red i väg så kännde jag sådan avundssjuka så jag bara ville putta va Kicki från Sol och rida själv! Min häst!
Kändes så fruktansvärt jobbigt att se alla knata iväg på sina hästar och lämna mej kvar! Jag vill inte vara gravid länge, jag vill rida!!

Alla som rider själva eller har haft häst förstår vad jag menar. Ni andra kommer nog aldrig förstå den känslan.

Kommentarer
Postat av: Elin

Kikade in här av en slump å vill bara säga: Jag förstår precis va du menar. Har haft min häst i 12 år. Dä känns i hjärtat när man känner att man inte hinner. Ska låna ut henne nu. Uscha.

2007-08-18 @ 14:09:42
URL: http://egoelin.blogg.se
Postat av: Mamsen

Läste detta i expressen idag på nätet tyckte att det lät bra eller ??
12 steg till ett skönare liv
1. Bli kär i rätt man ? är han intresserad av att skaffa barn?
2. Bli gravid och känn dig tjock och fin ? många grubblar över hur dom ska gå ner i vikt efter förlossningen, prata inte så mycket om kilon.
3. Överlev förlossningen, du är fantastisk hur du än föder ? jämför inte dig själv med andra, det viktiga är att barnet kommer.
4. Skaffa en överlev-första-året strategi ? var beredd på att livet ändrar sig. Du och din partner måste hjälpas åt med livspusslet.
5. Sov allt vad du kan ? trötthet leder till irritation och deppighet. Sov i kapp en gång i veckan, lägg dig samtidigt med barnet.
6. Välj rätt jobb om du kan ? helst ett flexibelt jobb med en förstående arbetsgivare som är positivt inställd till föräldraskapet.
7. Livspussla lagom, säg nej ? De flesta kvinnor måste bli bättre på att säga nej, kanske till saker på jobbet, eller släktmiddagen. Prioritera hårdare.
8. Skippa myten om den goda modern ? försök inte att vara ?lika bra? som din mamma eller mormor. Du behöver inte göra allt hushållsarbete själv.
9. Ta en paus och ta hand om dig själv ? värdera din egna tid högre. Kompromissa inte bort dina intressen.
10. Skaffa ett nätverk ? be om hjälp. Tro inte att du behöver göra allt själv, ta hjälp av släkt och vänner.
11. Ta hand om kärleken ? skaffa en barnvakt i ett par timmar och gå på bio eller restaurang tillsammans.
12. Håll i dig! Du får åka berg- och dalbana.
Hoppas att du kan göra nått av det här.

2007-08-18 @ 14:10:24
Postat av: Elin

Ja, dä ä min häst.
Jag har inte heller tid känner jag, å då är det ju lika bra egentligen även att dä känns surt. Dä blir allt en å annan tår för dom där hästarna =)

2007-08-18 @ 16:57:48
URL: http://egoelin.blogg.se
Postat av: Emmelie

Du stumpan jag förstår dig. Måste vara hemskt ju.... Men bebben blir säkert söt! ;)

2007-08-22 @ 14:35:10
Postat av: Jennifer

Så gullig du är Emmelie =)
Ja, bebben får allt till att bli jävla söt! Men det tvivlar jag inte på ;)

2007-08-22 @ 17:27:52
URL: http://yenniifer.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0