Fjärilsgottis i skåpen

Nu har äntligen mina vänner från Anticimex varit här!
Eftersom jag är gravid då kunde som inte bespruta skåpen för då skulle jag få utrymma lägenheten ett helt dygn och det var ju lite oplanerat.
Så, vi har fått små fällor, som är besprutade med fjärilsgottis, installerade i skåpen. Där är det meningen att dom små liven ska fasta och . Så ska vi ha det i 2 veckor. Vi har numera vårt skafferi i plastpåsar på golvet.
Har fällorna inte hjälp efter 2 veckor så får jag flytta ut för då måste dom bespruta.
Vad är det här för lägenhet?
Först en vattenläcka sen invation av nån jävla fjäril som lägger larver.
Jag vill ha mitt hus nu!

Kommentarer
Postat av: evelina

stackare..
jag hade typ flyttat
men jag är lite känslig mot sånt där..
åt levande larver en gång efter att ha köpt kellogs specialK red berries.. det va de äckligaste jag varit med om.. spydde som en kalv!!
kram

2007-08-29 @ 11:12:37
Postat av: åsa

haha små fällor.. :) lät lite kul.. som en råttfälla tänker jag... ja.. bara hoppas att det funkar nu då! Lycka till i djungeln.. Kramar

2007-08-29 @ 18:17:38
Postat av: Jennifer

Evelina:
Det är andra gången i sommar som vi får besök av fjärilar. Första gången trodde jag att jag råkat stänga in små nattfjärilar i skafferiet av misstag. Så försvann dom och i stället hade vi larver i alla förpackningar efter ett tag.
Jag spydde som en gnu när jag upptäckte dom..
James fick då ränsa allt. Så köpte jag nytt.. Men fjärilarna kom tillbaka igen.. Men nu så, nu hoppas jag att mina vänner får kol på dom innan det kommer nya larver!!!
Jag får panik av att bara vara i köket!
Attans, jag som äter red berries varje dag.. Typiskt!

2007-08-29 @ 18:40:06
URL: http://yenniifer.blogg.se
Postat av: Jennifer

Åsa:
Haha.. Ja jag såg också små råttfällor framför mej när killen som var här i morse sa att han skulle sätta in fällor.. =)
Men det är mer som klibbiga flugfångare som luktar (vad jag kan förstå) fjärilsgottis.. ;)

2007-08-29 @ 18:43:14
URL: http://yenniifer.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0