En flicka

Drömde en natt den här veckan att vi fick en tjej.
Prata kunde hon visst också.
För när hon låg i vagnen så frågade jag henne om hon ville heta Maja (det vi har tänkt om det blir en tjej).
Men det ville hon inte heta, svarade hon.
"Vill du heta Sara då?" (Sara har vi aldrig funderat på..)
"Näe."
"Men, vill du heta Agnes då?" (Det namnet har vi heller aldrig haft på tal..)
"Ja, det vill jag heta."

Nu är jag säker på att vi kommer få en flicka och Agnes var ju ett jättefiiint namn!
Det blir nog en Agnes.

Var på ultraljud idag. För att kolla om kotten växter som den ska. Det gör den. Den låg dock på -4,5% på tillväxtkurvan. Men det var inget att bry sej om.
Så länge det inte är något fel på den så blir jag bara glad om den är liten när den väl ska ut.
Vi kunde ju säkert kolla könet när vi var på ultraljudet idag, men fan.. Lite spänning hör ju till. Jag vill veta, verkligen. Men jag har varit så bestämd innan "att sånt tar man inte reda på" så nu är jag stolt att jag ännu en gång lyckats bekämpa min extrema nyfikenhet!!

Kommentarer
Postat av: Carro

Hej Jenfa!
Agnes är ett jättefint namn =) Skulle jag få dotter skulle hon heta de.. men Daniel tycker att de namnet är fult, då han förknippar det med en gammal och elak tant.. så de kommer mitt barn antagligen aldrig att bli döpt till.. när det väl blir dags att skaffa barn o om de nu kommer att ploppa ur en tjej. aja.. puss puss

2007-08-30 @ 16:28:30
Postat av: Anne

Du vet att är barnen liiiiite större när de ska ut så går förlossningen lättare eftersom de då hjälper till med sin egen tyngd.

2007-08-30 @ 16:47:15
URL: http://hynda.net
Postat av: Sarah

fint hörrö...döp henne inte till sarah för tusan..synd om henne...haha..
Häng med i helgen om du vill söt...förfest kan man ju iaf gå på om du vill å orkar..kramar till dig.

2007-08-30 @ 18:56:45
Postat av: Jennifer

Carro: Ja vissa namn bara går ju inte döpa till bara för att man förknippar med nån gammal tant, en annan ful unge eller en dålig film =)
Anne: Yes, jag har hört det. Men jag vill ändå ha en minibebis.
Sarah: Hörre du att förfest låter ju inte helt fel. Är jag inte allt för klubbad av trötthet så kan ni räkna med mej! ;)

2007-08-30 @ 21:22:53
URL: http://yenniifer.blogg.se
Postat av: åsa

Agnes är ju hur fint som helst.. :)

2007-09-01 @ 17:27:12
Postat av: Jennifer

Ja, efter att ha drömt den drömmen så vill iaf jag att kotten ska heta Agnes, om det nu blir en tjej. James är inte lika säker.. Men vi får se när den behagar komma ut.

2007-09-01 @ 22:31:39
URL: http://yenniifer.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0